UA-77766388-2

Jubileu 25 – Radiografia SuperBlog

SuperBloggerii se-ntorc acasa(!)… desi plecati n-au fost.
Nu mai freamata, nu mai penduleaza între pagina Grupului SuperBlog si a lor, nu mai reactioneaza, nu mai vibreaza, nu mai pulseaza. Doar resturi de impresii, pe care n-au reusit sa le împartaseasca în perioada competitiei.
Sunt în vacanta acum. O SuperMeritata vacanta. Respira usurati toti finalistii, pentru ca da, si-au luat o piatra de pe suflet.  Banuiesc ca unul dintre obiectivele participantilor a fost finalizarea competitiei. Douazeci si patru de probe. N-ar fi mult. Dar nici putin. Cica, un blogger care se respecta, scrie dublul în doua luni – cât dureaza concursul. Eu n-am reusit aceasta performanta. De când a început editia de toamna a SuperBlog-ului, singurele articole publicate pe blog au fost cele pentru competitie. Pentru asta, cer scuze – prin prezenta – cititorilor mei.
Am promis ca voi scrie un articol la finalul acesteia.
„Jubileu 25” ar fi, deci, o radiografie a SuperBlog-ului, vazuta cu ochiul neexperimentat al unui participant „în fasa”.
Iata concluziile mele:
1. Partile bune, laudabile
– Site-ul usor de accesat, nepretentios, regulament explicat pe întelesul tuturor. Din punct de vedere al esteticii, poate ar fi necesara o stilizare (stie eu? site mai dinamic, mai aspectuos, mai tentant la prima vedere). Iar ca o mica sugestie, as face pe una dintre laturi un mic slide cu prezentarea blogurilor participantilor sau un random printre articole simpatice, bune, apreciate etc. Dar asta nu este nicidecum un punct negativ.
– Organizatorii competitiei au deja experienta, sunt activi si prietenosi.
– Premiile sunt onorate de catre sponsori. Nu am aflat de plângeri sau nemultumiri ale celor care au fost premiati acum sau în editiile trecute ale concursului.
– Pagina Facebook a SuperBlog-ului actualizata, desi motorul actiunilor pare sa fie Grupul.
– SuperBlog colaboreaza cu parteneri media destul de cunoscuti, cel mai des apelându-se la serviciile RadioLynx, care transmite saptamânal o emisiune de circa o ora destinata Super Bloggerilor.
– Grupul este unit. Poti conta pe ajutorul membrilor daca ai nevoie. Dar, dar … am sa revin la Grup în finalul articolului.
– Competitia este organizata de doua ori pe an, primavara si toamna, asa încât da timp de „respiro” participantilor.
2. Partile mai putin bune
– Repetabilitatea probelor sponsorizate de acelasi brand sau grup de brand-uri cu produse/servicii similare. Aceasta îngreuneaza abordarea subiectelor, multi concurenti ajungând în faza de „a-si da cu stângul în dreptul” sau de a reduce credibilitatea reclamei în fata cititorilor sai. Ca sa fiu mai precisa, situatii în care ridici în slavi un produs, iar peste doua saptamâni îl reduci la tacere pe primul si-l „cocoti” în top pe urmatorul, al aceleiasi firme/marci.
– Aprecierea articolelor tinându-se cont si de puterea de „penetrare” pe care a avut-o în retelele sociale sau pe alte canale de distributie. Desi nu toti sponsorii au pretins asta, am senzatia ca a contat mult în faza de notare a articolelor concurente. Poate este eronata observatia mea, dar e a mea si pâna la proba contrarie o sustin. Careva ar putea sa ma întrebe cum se face, totusi, ca am reusit sa câstig doua premii desi articolele mele nu au avut comentarii sau impact prea mare în rândul cititorilor. Ei bine, poate ca raspunsul „mai sunt si exceptii” ar fi un prim pas catre schimbarea parerii pe care tocmai am enuntat-o. Astept sa vad „ce si cum” în editiile viitoare.
– Cerintele câtorva dintre sponsori peste masura potrivita si justa a unei reclame (numar mare de linkuri de trimitere sau linkuri directe tip: www.viziteaza-ne.com).
– Subiectivitatea juriului la anumite probe ( doar o parere personala).
3. Partile negative
– Obligativitatea mentiunii „articolul participa la concursul SuperBlog”. Spun asta, pentru ca efectul dorit de sponsori (curiozitatea cititorului de a accesa linkul de trimitere catre ei) se reduce sau se anihileaza. Oricât de bine ai încerca sa „coafezi” o reclama, un advertorial, vine partea de jos care atrage atentia cititorilor, la modul: Alo, reclama-i doar pentru concurs, nu pentru produs !
– Probe la distanta de 2-3 zile una de cealalta, având în vedere ca persoana care scrie despre un produs sau un serviciu trebuie sa se documenteze destul de bine, pentru a nu induce în eroare cititorii.
– Scuza creativitatii în justificarea notelor scazute sau folosita, ca raspuns, la contestatii.
Sugestii:
– Criteriu de penalizare separat pentru articole cu greseli gramaticale (nu ma refer la lipsa unei litere sau a semnelor diacritice, un cuvânt scris eronat) ci la formulari gramaticale incorecte, cuvinte scrise despartit sau legat atunci când ar trebui scrise „al contrario”, conjugari ale verbelor etc. etc. Greseli pentru care un elev, la scoala, nu ar fi iertat, daramite un blogger care publica un articol pentru sute de cititori. Ma includ aici si pe mine, pentru ca stiu, si recunosc totodata, ca ar trebui sa mai pun mâna pe gramatica limbii române. Dar cum recunosc eu, ar fi o chestie de bun simt s-o faca si altii, iar juriul sa fie mai drastic la acest capitol.
– Limitarea accesului juriilor pe platforma SuperBlog doar la  pagina de notari a probei pe care o jurizeaza, reducându-se astfel posibilitatea influentarii notarii în functie de topul clasamentului.
– Interval de 4 zile între probe.
Spuneam ca revin la Grup. Grupul SuperBlog este unul dintre cele mai active grupuri în care m-am înscris. Desi în Regulamentul Grupului se stipuleaza ca membrii nu pot publica si „aglomera” cronologia paginii cu alte postari sau comentarii care nu tin direct de probe si concurs, este destul de greu sa te orientezi si sa citesti notificarile importante. De la o mica postare sau un comentariu nevinovat, se porneste o avanlansa de sute de idei, raspunsuri, poze, videouri s.a.m.d. asa încât cel ce a initiat o discutie ajunge, în final, sa fie acuzat de spam.
Prietenii se leaga în Grup, dar comentariile si distribuirile articolelor membrilor se fac într-un cerc foarte restrâns. Enorm de greu vei obtine un Like, Share sau comentariu din partea membrilor grupului la un articol înscris în concurs. Pe de o parte, înteleg si mi se pare normal ca bloggerii care se cunosc de atâtia ani sa se sprijine reciproc. Pe de alta, mi se pare un mod egoist de a-i trata pe noii veniti. Trecând peste aceste mici observatii, îi consider SuperSimpatici si sper sa-i întâlnesc pe câtiva dintre ei în carne si oase.
Cam atât am avut de spus.
Par mai multe partile negative si mai putin bune, mai ales daca le însumezi cu sugestiile. Dar, nu uitati de proverbul cu buturuga mica… !!!
Pentru mine, SuperBlog a fost o experienta pozitiva si sper sa am în continuare puterea, inspiratia si timpul necesare pentru a participa la urmatoarea editie.

Social:

Daniela

Fondator, Administrator și Autor la "Spicuiri";
Autor la "Pe cuvânt... de bucătăriţă";
Colaborator la "Chic-Elite".
Social:

Ultimele postari ale lui Daniela (vezi toate)

S-ar putea să-ţi placă şi:

7 Comentarii
  1. Tin sa te contrazic. In general, SuperBloggerii sunt foarte uniti. Eu am participat la doua editii si ne-am imprietenit extrem de bine, chiar ne comentam unul altuia, ne dadeam Like-uri, share-uri. Eu am fost in postura de "superblogger nou" si nu m-am simtit vreodata nebagata in seama, intrucat ceilalti m-au primit cu bratele deschise, chiar daca nu ma cunosteau, chiar daca aveam blog de o luna! 😛

    Cu toate astea, am impresia ca in editia aceasta sunt mai multi bloggeri noi, decat vechi. Si nu imi pare o comunitate super unita. Poate gandesc asa, fiindca nu mai sunt participanta. Dar, privind de pe margine atmosfera… fac comparatie intre ce a fost acum un an… si ce este acum pe grup. Noi am fost mai uniti. Parerea mea… Si sa nu te gandesti ca superbloggerii veterani sunt egoisti si nu ii baga pe cei noi in seama. Nu este adevarat. Poate asta se intampla intre bloggerii noi si… bloggerii noi. 😀

  2. De acord cu tine în proporție de 99% 🙂 Pe mine cel mai tare m-a deranjat subiectivitatea jurizării la unele probe adică mi s-a părut mult prea evident ca acolo unde sponsorii se cunosteau personal cu concurentii notele au fost pe măsura. Nu vreau sa dau exemple concrete desi le am.
    Per total însă am rămas cu o experiență pozitivă deși nu stiu daca la primavara o sa particip din nou. Mi s-a parut foarte, foarte aglomerat.

  3. Pinky, si eu am spus ca-s uniti. Cele câteva observatii nu strica imaginea Grupului, în ansamblu. Nu sunt opinii adunate de la mai multi participanti, ci doar câteva din parerile si ideile pe care mi le-am facut dupa prima participare.

  4. Eu sper sa merg mai departe. Este obositor, dar îmi place. De consumat, toti ne consumam. Punem suflet, traim fiecare moment al concursului cu mare intensitate. Asta-i partea frumoasa a competitiei.

  5. Da, important este ca, una peste alta, bilantul este pozitiv.

  6. Scuze daca s-a inteles gresit.. Nu e nevoie sa iti justifici articolul. Iti respect ideile, eu doar faceam o comparatie intre editii si intre parerile mele si ale tale, atata tot. 😀

  7. Te aprob si te sustin. Unde votez? Glumesc la partea asta. 😀
    Da, cam astea sunt si sentimentele mele in mare parte. Nu cred ca o sa pot sa mai particip, ma consum prea tare cu treaba asta…

Spicuiește, rogu-te!

Adresa blogului

SPICUIRI (ŞI ATÂT...)

http://spicuiri.ro

Fondator: Daniela Havarneanu

Condiţii de utilizare

©Spicuiri  2014-2017
Toate drepturile rezervate.

Important!
Reproducerea textelor de pe acest blog se poate face doar în limita a 400 de caractere și cu link spre sursă.

%d blogeri au apreciat: