Ambasador Sano Vita pentru o zi

Semințele chia, preferatele mele, fac parte din categoria alimentelor complete, fiind bogate în:

Proteine – la cca. 100 de grame de semințe, 20,4 grame de proteine, absolut necesare copiilor în creștere;

Acizi grași Omega 3 – esențiali pentru sănătatea umană și pe care organismul nu-i poate produse în mod natural. Semințele chia sunt considerate alimentul vegetal cel mai bogat în acizi grași Omega 3;

Fier, calciu, zinc – care oferă organismului energie și o dezvoltare armonioasă, stimulând și îmbunătătind și activitatea creierului, pe perioade mai îndelungate sau în care se depun eforturi mari mari.

Fibre – în aproximativ 25 de grame de semințe se găsesc în jur de 9 grame de fibră, necesară organismului pentru digestie și curățare a tractului digestiv. Ajută și la eliminarea constipației;

Magneziu, fosfor și o sursă importantă de antioxidanți.

Read more

Tu nu eşti sănătoasă! Dar, până când…?

Sigur că nu sunt! Cum să fiu? Începând cu pufăiala compulsivă a ţigărilor şi terminând cu lipsa mişcării, toate indică faptul că nu sunt. Mese la ore nepotrivite, excese urmate de zile întregi în care mă pedepsesc, schimbări comportamentale şi obiceiuri necuvioase, păcătoase, care se răsfrâng asupra sănătăţii. Îmi aduc aminte de o melodie în care versurile se traduceau, cumva, aşa: „Când capul nu judecă, corpul este cel care plăteşte” (António Variações). Şi plăteşte scump!

Read more