UA-77766388-2

Caravana trece şi câinii latră fericiţi!

Trebuie să mă laud! Că dacă n-o fac eu, cine să mă laude?

De curând, am (re)obţinut carnetul auto. O performanţă aş numi-o, dat fiind că pe limba mumă a ţării în care mă aflu nu am învăţat-o, iar cu instructorul m-am înţeles…
Mda, vă spun eu cum ne-am înţeles: la fiecare greşeală pe care o făceam, punea o frână de pupam parbrizul maşinii din faţă, după care mă întreba: „Ce-ai facut”? 
„Păi, cred că am greşit ceva”(!) răspundeam cu faţa tâmpă şi privirea-n ambreiaj, moment în care motoraşele mele de căutare începeau să scormonească printre cele învăţate la teorie. De parcă ar avea prea multe în comun teoria cu practica!
În fine, l-am luat şi, ca orice şoferiţă entuziasmată şi plină de elan, am început să mă uit luuuuung după maşini.
Femeile aleg cu ochiul, de caracteristicile tehnice ale maşinii uitând. Uneori, şi de confort!
Cu vreo 20 de ani în urmă, am ales una. Un Opel Manta cu motor de 2000. Wow! Era frumoasă, ţâşnea ca un vulcan în erupţie la pornire şi-apoi se scurgea ca lava, lin, pe bulevardele arhiaglomerate ale Bucureştiului. Săltam din semafor în semafor ca o gazelă  un bolid. Eh, ce vremuri!
M-a lăsat, săraca, după puţin timp, pentru că n-o mai ţineau lonjeroanele!
Vă imaginaţi cum circulam cu o maşină cu lonjeroanele kaputt? Hmmm

Fred Flintstone şi celebra lui maşină cu lonjeroanele kaputt
Sursă foto: gifty.com

Bună, rea, mi-am făcut treaba cu ea!
Mi-aduc aminte de căldurile înăbuşitoare ale primei veri în care o achiziţionasem şi, cum maşina nu avea aer condiţionat, mergeam cu geamul deschis.
Eu nu simţeam direct curentul de aer, ci la mine ajungea mereu doar o uşoară pală de vânt cu care mă amăgeam. Fiul meu, însă, se lupta cu tornade, urgane şi alte furtuni, mutându-se, pe bancheta din spate, când în dreapta, când în stânga, după cum alegeam eu să deschid geamul. Adică, să întelegeţi, dacă deschideam pe partea stângă, el se muta pe dreapta… şi invers.
Revenind la zilele noastre şi tot uitându-ne după autoturisme, două sfaturi mi-a dat:
1) Nu mai lua maşină cu două uşi (trei socotesc unii, incluzând portiera de la portbagaj), să fiu nevoit să sar pârleazul de fiecare dată când trebuie să cobor;
2) Vezi şi tu să aibă instalaţie de climatizare (aer condiţionat).
Cu aceste două rugăminţi (mai mult decât sfaturi), am pornit în căutarea maşinii care să ne mulţumească pe amândoi. Şi nu numai…
Aş minţi să spun c-o am. Nu încă… urmează. Dar mă gândeam la minimul de confort cerut de fiul meu (la aerul condiţionat mă refer), un minim care astăzi este, slavă Domnului (!), inclus în toate modelele de fabricaţie în serie ale autoturismelor.
Ştiu, o să-mi spuneţi că mulţi nu sunt foarte încântaţi de aerul condiţionat al maşinii, că maşina este răcoroasă, iar ieşirile repetate de la rece la cald nu-s foarte indicate, că bebeluşii sau copiii mici pot răci cu uşurinţă, şi altele. 
Oameni buni, aveţi posibilitatea să-l închideţi dacă nu vă mulţumeşte!
Eu mă ghidez, mai nou, după… (hauhauhau) câinele nostru.
O să râdeţi, probabil, pentru că poate părea ridicol. Cine-ar cumpăra sau utiliza aerul condiţionat pentru un câine???
Dar vă explic de ce l-am introdus pe el, pe Ricci, în ecuaţia povestea asta.
Cum fiul meu, un tânăr de 27 de ani deja, mă vizitează de două ori pe an, iar plimbările cu el se reduc la doar câteva, l-am luat pe Ricci ca „reper”, el fiind mai mereu pasagerul nostru.
Ricci - Italia
Ricci, „reperul” nostru pentru utilitatea şi calitatea aerului condiţionat la maşină

Aşadar, dacă locul din dreapta şoferului nu este ocupat, stă în faţă, cu boticul îndreptat către „punctele de livrare” de fresh air. (ştiu că nu-i politically correct, dar măcar are centură de siguranţă) Dacă este cumva ocupat, stă în spate… bineînţeles, în partea de mijloc a banchetei, din nou, în dreptul aerului condiţionat.
Şi-apăi…
Mersul cu geamurile deschise nu se mai practică aici (în Germania), şoferii utilizând autostrăzile chiar şi pentru distanţe relativ scurte. Deci, o maşină fără aer condiţionat este, practic, de neconceput.
La noi, în România, motivele pentru a nu merge cu geamurile deschise ar putea fi multe altele (nu vreau să le enumăr pentru a nu devia prea mult de la subiect), dar luându-le în calcul pe cele mai justificate, consider că aerul condiţionat la maşină nu mai este un lux, ci o necesitate.
Ceea ce trebuie ştiut însă, este că instalaţia de aer condiţionat auto nu vă va furniza aerul fresh, curat, dacă nu este curăţată la timp, vidată, încărcată cu freon şi menţinută în condiţiile proprii şi la parametrii optimi de funcţionare.
Din momentul în care mirosurile din maşină încep să persiste şi aerul condiţionat nu mai este acel aer purificat, de care aveţi atâta nevoie într-un spaţiu mic şi închis – cum este cel din autoturisme -, trebuie făcută o verificare a instalaţiei de climatizare şi luate urgent măsurile necesare.

Judeţul Ilfov are noroc! Freon auto Bucureşti are soluţia (gaz, lichid, ce-o fi) pentru toţi!

Freon auto, r134a (tetrafluoretan), personal calificat, aparatură de ultimă generaţie şi servicii de încărcare freon la domiciliu!

Colaj imagini Freon-auto.com
Colaj efectuat cu imagini de pe site-ul sponsorului.

Nu mă întrebaţi, rogu-vă, ce este freonul, cum acţionează, cum se încălzeşte şi cum se răceşte în instalaţia de climatizare, că nu ştiu să vă spun şi nici important nu e. 
Ştiu doar că fără el instalaţia nu vă mai funcţionează. Că fără o vidare făcută de profesionişti aveţi scurgeri. Că scurgerile produc noxe şi noxele sunt toxice. În plus, mirosuri care nu-s tocmai „parfum de roze”.
Mai ştiu că o verificare făcută de dumneavoastră, ar implica măsuri de protecţie sporite (mănuşi adecvate şi mască pentru protejarea căilor respiratorii), achiziţionarea de soluţii speciale, lămpi cu ultraviolete sau detectoare de gaze (metoda cu săpunul fiind empirică şi, ca atare, depăşită), adică, pe scurt, complicaţii inutile.
Echipa de specialişti de la Freon-auto.com vă oferă servicii de igienizare aer condiţionat auto şi reîncărcare freon, scăpându-vă de mirosurile din maşină ieftin şi rapid.
Ca să fie totul perfect, alegeţi serviciul complet pentru aer condiţionat auto, la preţul de numai 149 de lei, inclusă fiind deplasarea şi prestarea serviciului la domiciliu.
Cum pentru mine curăţarea AC şi igienizarea aerului condiţionat auto sunt la fel de importante precum diagnosticul corect al instalaţiei de climatizare, verificarea şi rezolvarea pierderilor şi schimbul uleiului (servicii care nu sunt cuprinse în pachetul serviciilor de bază), aş opta, fără urmă de dubiu, pentru cel complet.

Pe specialiştii în materie de freon auto, de care vă vorbeam mai sus, îi găsiţi online, pe www.freon-auto.com, ori dacă..
De ce să-i alegem pe ei?
Uite-aşa! Pentru că noi merităm, voi meritaţi, ei(echipa)/ele (maşinile) merită… 
Pentru că, na(!) doar cu ei caravana trece şi câinii latră fericiţi! Sau cum era?

Alte surse de informaţie: http://www.micadan.ro/scurgere-freon/

Am încărcat cu freon si a opta probă a concursului Spring SuperBlog 2016
probă igienizată de Freon-auto.com (sponsor).

Social:

Daniela

Fondator, Administrator și Autor la "Spicuiri";
Autor la "Pe cuvânt!";
Colaborator la "Chic-Elite".
Social:

Ultimele postari ale lui Daniela (vezi toate)

S-ar putea să-ţi placă şi:

4 Comentarii
  1. M-ai făcut să râd, „gaz lichid”, ce-o fi, plus giful și toate cuvintele tale de duh, atât de specifice ție! :))
    Hai că în Nemția sunt mașini bune, poate îmi aduci și mie una la reo 2000 de euro! :))
    Baftă! :*

  2. Sa-ti spun sincer, m-am documentat. Dar pâna am ajuns la explicatii, am uitat! S-a volatilizat informatia! 🙂
    Da, erau… acum, cu 2000 mii o iei pe-aia din GIF! :))))

  3. :-))))
    Deci….ce e aia fron? :-)))
    Poza cu Ricci e demențială!!! 😉

  4. :))))
    Ricci mereu atent la tot ce misca!

Spicuiește, rogu-te!

Adresa blogului

SPICUIRI (ŞI ATÂT...)

http://spicuiri.ro

Fondator: Daniela Havarneanu

Condiţii de utilizare

©Spicuiri  2014-2017
Toate drepturile rezervate.

Important!
Reproducerea textelor de pe acest blog se poate face doar în limita a 400 de caractere și cu link spre sursă.

%d blogeri au apreciat: