UA-77766388-2

Am reusit… si nu prea!

Optimizare Seo
Sursa foto: www.proadvert.ro
Patru cani de cafea, pe jumatate pline (sau goale, cum vreti), o sticla de apa minerala, un suc „Copeo” (cica natural), doua scrumiere pline de mucuri mirositoare, dar am reusit. În parte.
Am reusit sa-mi optimizez, cât de cât, blogurile pe care le am pe domeniu. Din aproape în aproape, din site în site, sfaturi si testari, am îndreptat toate erorile de accesare cu crawlere a blogurilor. 
Pentru cei ce cunosc schemele SEO, probabil nu-i mare lucru. Pentru cel care începe de la zero si, fie vorba între noi, eu nici la unu nu am ajuns înca, este o performanta.
N-am pierdut blogurile, nici comentariile, nici Like-urile… adica, a perfect job pâna la acest punct.
Va spun si voua ce-am aflat cu ocazia asta, desi, cei mai multi vând pe bani grei informatia.
Am controbait prin Schema.org, prin Google Webmaster Tools, prin meta-tag-uri, linkuri externe/interne, sitemaps, fisiere robots.txt, anchor text si am realizat cât de putin suntem informati asupra a ceea ce trebuie sa fie, cu adevarat, un site optimizat.
Cautând sa aflu ce Page Rank au blogurile mele, m-am dezamagit total de rezultat, chiar daca unii mi-ar spune ca nu mai conteaza atât de mult sau ca Google nu a mai actualizat instrumentul de verificare.
Apoi, Page Authority sau Domain Authority, si nu mai vorbim de Alexa Rank sau chiar si de ZeList sau Trafic.ro… cum s-or chema.
Concluzia mea: Ne facem cu usurinta unul, doua, trei bloguri, dar cu niciunul nu ajungem în top fara un minim de optimizare.
Le iau pe rând, cu micile explicatii:

Schema.org
Cele mai importante, pentru o buna indexare a blogului/site-ului si o pozitie cât mai acceptabila pe paginile de cautare ale principalelor motoare, ar fi specificarea corecta a titlului, descrierii si cuvintelor „cheie”, conform Schema.org.
Nu este simplu, având în vedere ca sunt atâtea adaugiri de facut în codul html al blogului/site-ului.
Am reusit sa adaug ceva, dar nu sunt înca sigura ca am adaugat corect. Cu timpul voi vedea rezultatele, daca nu am gresit pe undeva. 
Google Webmaster
Erorile mele erau date de itemprop:blogid, itemprop:postid, image_url si missing update. Le-am scris în engleza, pentru ca le veti gasi mult mai usor asa, codurile html fiind scrise în engleza în sabloanele blogurilor.
Am rezolvat problema urmând, pas cu pas, sfaturile celor de la Wikihow, How to Fix Errors on Google Webmaster Tools Structured Data. La mine a functionat, desi a trebuit sa astept o zi pentru a reverifica erorile de accesare.
În acest moment, ambele bloguri nu au niciun fel de erori de tipul celor pe care le aveam. 

Pe MyBloggerBuzz, am gasit câteva sfaturi utile pentru setarea robots.txt si a sitemap, setare foarte importanta pentru motoarele de cautare si am adaugat si un cod All In One SEO Pack 2014 for Blogger Blogspot, desi, si aici, o sa mai am de asteptat pentru rezultate.  


Pe Moz.com, am reusit sa-mi aflu PA si DA, sa-mi vad linkurile externe si interne, sa vad care au atributul rel=nofollow si care contin spamuri sau provin de pe site-uri penalizate de Google. Interesante si articolele de pe Blogul lor (în engleza), asa ca va recomand sa faceti o vizita si lor.

Câteva sfaturi
– Încercati sa echilibrati balanta linkurilor cu trimitere catre alte site-uri/bloguri si linkurilor interne catre blogurile voastre, atasând mereu acel „text ancora” pe cuvinte cheie” din text. Sunt foarte apreciate de motoarele de cautare si pot influenta pozitia în clasamentul paginilor Google (s.a.).
– Adaugati, la nevoie, atributul rel=nofollow pe link-urile catre bloguri sau site-uri care au procedat la fel cu linkurile voastre. Reciprocitatea functioneaza în ambele sensuri, nu? Concurenta e mare, iar daca cel care va lasa doar cu impresia ca va face un favor adaugând linkul vostru într-un text (pentru trafic, eventual), întoarceti-i favorul. Suna neprietenos, dar e mai „sanatos” asa.
– Modificati, neaparat,  fisierul robots.txt al blogului. Chiar daca vi se pare complet cel default al platformelor WordPress sau Blogger, aflati ca nu este nici pe departe. Anumite bloguri vor dori sa le fie indexate si paginile statice, si cautarile în arhive, si imaginile, etc., altele, nu. Asadar, fisierul trebuie sa fie adaptat nevoilor voastre.

– Modificati, de asemenea, sitemap-ul existent, mai ales daca veti vrea sa va fie indexate mai multe articole. De obicei, Google indexeaza doar 25 de articole

Pentru pâna la 500 de articole, folositi urmatorul apendice la sitemap-ul furnizat de platforma:

/atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500


Pentru pâna la 1000 de articole, acelasi apendice, cu urmatoarea modificare: max-results=1000, pe care-l veti adauga dupa primul (veti avea doua sitemaps create).


– Puneti widgetul de la Linkwithin pentru a le sugera cititorilor si articole mai vechi. Este un widget foarte util, mai ales ca în afara imaginii postarii, contine si acel link intern de trimitere catre blogul vostru. Poate fi adaptat destul de usor (adica, incluzând o linie de text în limba româna se încadreaza bine în limba blogului) si v-as recomanda, de altfel, sa-l puneti imediat dupa postare (vezi exemplu).  

Asa ar arata linia de text în limba româna:

<script>linkwithin_text=’S-ar putea să-ți placă și…'</script>
unde ‘

S-ar putea să-ți placă și…‘ poate fi înlocuit cu un text la alegerea voastra.

– Reduceti, pe cât posibil, reclamele publicitare de pe margini sau din text, pentru ca, în afara celor de la AdSense, celelalte nu sunt prea bine „primite” cele de la site-uri concurente.  Maresc, de altfel, si timpul de încarcare a site-ului, ceea ce nu aveti nevoie.

Eh, bun…
Ce n-am reusit sa fac:
– O evaluare a optimizarii, facuta de un expert în materie;
– Adaugarea unui alt text fiecarei imagini incluse în postari;
– Descrieri si etichete pentru toate postarile (la cele noi am… ma refer la cele vechi);
– O meta-eticheta de descriere pentru fiecare pagina a blogului, pentru a evita repetarea descrierii blogului inclusa în html-ul <head>. (Nu stiu daca m-am exprimat corect aici… sariti peste asta!).
Astea fiind spuse, va urez succes si optimizare placuta!

Social:

Daniela

Fondator, Administrator și Autor la "Spicuiri";
Autor la "Pe cuvânt!";
Colaborator la "Chic-Elite".
Social:

Ultimele postari ale lui Daniela (vezi toate)

S-ar putea să-ţi placă şi:

Spicuiește, rogu-te!

Adresa blogului

SPICUIRI (ŞI ATÂT...)

http://spicuiri.ro

Fondator: Daniela Havarneanu

Condiţii de utilizare

©Spicuiri  2014-2017
Toate drepturile rezervate.

Important!
Reproducerea textelor de pe acest blog se poate face doar în limita a 400 de caractere și cu link spre sursă.

%d blogeri au apreciat: